Појам презентација
Извор: Милан Вујаклија – Лексикон страних речи и израза, Просвета,Београд, 1980. Дефиниција презентацијеПрезентација је брижљиво планиран визуелни и слушни догађај дизајниран да задовољи потребу да се дају појашњења и/или сагласности и/или да се покрене акција.Интернет презентација је брижљиво планиран мултимедијални доживљај (комбинација текста, слике звука, видеа и интерактивности) испоручен преко Интернета дизајниран да задовољи потребу да се дају појашњења и/или сагласности и/или да се покрене акција. Шта мора да се десиДа би презентација постигла своје циљеве три ствари морају да се десе:
Анализа публикеПокушајте да се ставите у улогу публике и да одговорите на следећа питања:
Предмет презентацијеСелекција циљева презентације је доношење одлуке које исходе очекујете од ње и то је најважнији део дизајна презентације.
Препорука је да се исходи визуелизују Садржај презентацијеСледећи корак је да одлучите које су идеје најпогодније за презентацију имајући у виду циљеве презентације и анализу публике. Уколико сте истраживали предмет и уколико сте користили идеје других проверите да ли сте цитирали изворе на адекватан начин, орално или на слајдовима. Треба водити рачуна да презентација не буде преоптерећена информацијама. Структура презентацијеКада сте донели одлуку о садржају следећи корак је структурирање презентације. Небитно је колико је материјал интересантан јер ће се ефективност изгубити уколико није пажљиво сложен. Структура обезбеђује оквир за вашу презентацију и због тога треба да буде једноставна, јасна и логична. Покушајте да поделите предмет на компоненте са 3 до 5 главних идеја. Више идеја може да доведе до преоптерећења информацијама и да доведе до губитка интереса код публике. Ове главне теме и/или идеје треба да буду развијене са материјалима који их поткрепљују и чињеницама. Не треба заборавити да се цитирају извори. Начини структурирања презентације
Почетак и крај презентацијеИ пре почетка презентације ви имате неке представе о публици. Постоји више начина како да почнете презентацију:Уколико говорите први пут они ће одлучити има ли смисла или не да вас слушају. Колико сте интересантни? Да ли сте енергични, ентузијаста или искрени? Ваше уводне речи треба да им привуку пажњу. Оне (уводне речи) треба да привуку пажњу тако да вас саслушају.
Визуелна подршкаСледећи корак је да обезбедите визуалну и вербалну подршку која вам је потребна да бисте додали кредибилитет презентацији.Визуелна и вербална подршка помаже публици да схвати концепте и идеје. Она такође помаже говорнику да појасни и појача кључне ставове. Визуелна подршка може да укључи:.
У случају презентације организоване у слајдове/странице треба да водите рачуна да слајдови/странице буду:
Помоћни материјали (леци)Помоћни материјали (пре свега леци) су корисни у смислу оснаживања поруке представљањем главних исказа на једноставан начин. Они омогућавају презентатору да обезбеди додатни материјал пре његовог наступа и додатно читање после презентације. Као и друга визуелна подршка они чине презентацију интересантнијом.Помоћни материјали (леци) треба да буду:
Зашто су неке презентације лоше?Главни разлози за неразумевање (или досаду) могу да се сумирају следећим исказима:
Презентација реченог у Power Pointu |
Издвајамо >