Додатна настава

На овој страници ће се наћи линкови ка корисним сајтовима и страницама за оне који желе да више науче а посебно ако желе да се такмиче.
Пријава за такмичења у школској 2010/2011. може да се попуни овде.

Материјали за припрему

Категорија "Програмирање"

Категорија "Програмске апликације"

Које су теме?

Реплика игрице - Breakout

Написати апликацију која реализује следећу игрицу са описаним минимумом функционалности: Игрица почиње са шест редова цигала. Користећи једну лопту, играч мора погодити онолико цигала колико је могуће. Играч треба да погоди све цигле лоптицом која се стално креће, а играч је усмерава тако што подметне палицу испод лоптице. Палица може да се помера лево десно у дну екрана. Лоптица се тада одбије од палице и/или зидова и треба да погоди циглу. Уколико играч пропусти да постави палицу испод лопте и она излети са екрана губи један живот. Играч има три живота у покушају да очисти екран од цигала. Игра се завршава када нестане последња цигла. Игрица је предвиђена за једног играча. Све додатне функционалности, прилагођавања и могућности апликације су плус и вредноваће се у оквиру категорије сложености израде. На пример, боја цигала би могла од дна према врхуда је различита, например жута, зелена, наранџаста и црвена. Цигле могу носити у зависноти од боје различит број поена, на пример жута цигла вреди један бод, зелене цигле три бода, наранџаста цигла пет поена и црвена цигла седам поена. Цигле даље могу да имају издржљивост, рецимо треба је погодити два пута да би била уништена,... Испод цигли могу се крити разни објекти који падају кад је цигла уништена и које играч може да ухвати палицом, а који опет могу да донесу продужење/скраћење палице, могућност да се из палице пуца, да се појави више лоптица на екрану одједном,... Игра може да се заврши када нестане последња цигла, а може се и прећи на нови ниво. Могуће је и направити и добијање новог живота на сваких x поена, на пример на сваких 200 поена, и тако даље.

Media Player

Написати апликацију која реализује player са описаним минимум функционалности: Апликација треба да може да репродукује музичке фајлове (мп3, wав). Током репродукције плејер треба да приказује основне информације о медију који се репродукује, треба да има могућност почетка репродукције, паузирања, заустављања, појачавања и смањивања гласноће, „скакања“ на одређено место у репродукцији фајла, дакле све стандардне могућности основног плејера. Кориснику треба омогућити да може да направи листу фајлова за репродукцију, односно да има могућност рада са листом песама (најмање додавање и брисање ставке из листе, као и чување листе песама на хард диску). Плејер не треба да има стандардни wиндоwс интерфејс, већ се очекује да буде оригиналан и функционалан.

Све додатне функционалности, прилагођавања и могућности апликације су плус и вредноваће се у оквиру категорије сложености израде. На пример, уз репродукцију музике плејер може да има неку врсту анимације која је активна док се репродукује музика, може да има да има Equalizer, да репродукује и видео фајлове (wмв, ави), да може да мења скинове тј сопствени изглед, да репродукује садржај са онлине радиа, да може да модификује звук (примена неких ефеката), може да миксује два звука, може да сними звук са микрофона на хард диск, да врши претрагу хард диска за наведеним типовима фајлова,...

Категорија "Мултимедијалне презентације"

Теме

Како користим рачунар и интернет (V-VI разред)

Ваш задатак је да направите интерактивну презентaцију која ће обрадити тему свакодневе Употребе рачунара и интернета из вашег угла. Ваша презентација користиће вашим другарима из млађих разреда да се упознају са начинима на које све могу да користе рачунар и интернет. Ваша презентација сем основних чињеница треба да одговори на следећа питања: Да ли користите рачунар и интернет свакодневно и за које их све потребе користите? Како користите рачунар и интернет и за учење? Како користите рачунар и интернет  само за разоноду и разбибригу? Да ли познајете људе чији посао има везе са рачунарима? Кога бисте позвали у вашу школу на дане рачунара и интернета који је организовала ваша школа? Да ли је могуће дружити се и преко интернета и како то радите? Да ли интернет може бити и опасан или је то само страшна прича старијих? Посебно нас занима који су ваши савети за млађе другаре за сигурно коришћење рачунара и интернета.

Како штедим енергију (VII-VIII разред)

Ваш задатак је да направите интерактивну презентaцију која ће обрадити тему Мере штедње енергије из вашег угла. Ваша презентација користиће вашим другарима из петог и шестог разреда да се упознају са битним чиниоцама и елементима наведене теме. Ваша презентација сем основних чињеница о штедњи енергије треба да одговори на следећа питања: Зашто је потребно да штедимо енергију? Како све можемо да уштедимо енергију? Да ли код људи у вашој најближој околини постоји свест о потреби штедње енергије? Шта можете да урадите да то промените? Да ли познајете људе чији посао има везе са енергијом? Кога бисте позвали у вашу школу на дане штедње енергије који је организовала ваша школа? Покажите нам који су све могући начини штедње енергије у вашој кући, школи и најближој околини. Посебно нас занима који су ваши савети за решење проблема енергије у будућности.


Такмичења

Програмирање

Comments